onsdag den 2. april 2014

DGI stævne på Barthaus

Den 21. februar blev Pisa endelig blevet 18 måneder gammel, og dermed ifølge hendes alder, gammel nok til at deltage i stævner. Egentlig var min tanke at hun først skulle have sin debut til stævnet i Albertslund, sidste weekend i april. Da jeg så hørte om flere som skulle deltage i DGI stævnet på Barthahus, kunne jeg ikke lade være med at tilmelde Pisa, da det lige præcis var 2 dage efter hendes 18 måneders dag. Selvom jeg ikke kunne bruge stævnet og et evt. fejlfrit løb til noget, synes jeg alligevel at det kunne være god træning for hende, at komme ud og løbe på nogle fremmede forhindringer, og opleve stemningen omkring et stævne.

Desværre forløb vores stævne slet ikke som forventet. For at sige det mildt, var det de meste elendige baner jeg nogensinde har løbet på! Sværhedsgraden var som sådan nogenlunde (ihvertfald på de baner jeg løb), men linjerne i banerne var så elendige, så det kun ville være muligt at løse det med en meget langsom hund.

Når det er sagt, så løb Pisa fuldstændig som forventet. Hun har til træning været lidt lang tid om at blive tryg ved vippen, posen og hjulet, så jeg var lidt spændt på hvordan hun ville klare det til stævnet. Hun løb noget langsommere end til træning, og var lidt ekstra opmærksom på de nye forhindringer, men hun tog alle forhindringerne meget fint og nydeligt, så jeg kan kun være tilfreds med Pisas præstation.
Ja, og selvom jeg var noget uenig med dommerens bedømmelse, så blev vores første løb noteret som værende fejlfrit, og Pisa vandt sin agility begynder klasse :-)

Herunder ses video fra vores løb på Barthahus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar