onsdag den 13. november 2013

Pisa hos kiropraktor

Pisa har efter sin første løbetid virket lidt spændt i sin lænd, og jeg har manglet at se hende løbe rigtig igennem. Når hun løb med fuld fart på en græsplæne, var det som om at jeg synes hun burde have et gear mere. Jeg fik til træning Charlotte Helvig til at mærke hende igennem. Hun kunne godt mærke at noget ikke var helt som det skulle være, og at hun var spændt flere steder. Efter et par behandlinger var det stadig ikke forsvundet, så vi blev enige om at jeg skulle besøge en kiropraktor for at få hende mærket godt igennem. Jeg gik et par dage og overvejede hvilken kiropraktor jeg skulle besøge, og mit valg faldt på Charlotte Frigast. Jeg har aldrig før været hos Charlotte Frigast med nogle af mine hunde, men havde kun hørt godt om hende.

Jeg kontaktede Charlotte Frigast mandag morgen, og fik hurtigt en tid samme aften. Det viste sig at være en rigtig god beslutning af få mærket Pisa godt igennem, da Charlotte med det samme mærkede spændinger i muskler og led rigtig mange steder på lille Pisa. Der var umiddelbart ikke de store skævheder, men de mange spændinger var også mere end rigeligt!
Efter at have rettet og masseret Pisa, viste Charlotte os en masse strækøvelser vi skal træne på hver eneste dag de næste 10-14 dage inden hun igen skal se Pisa. Det betyder naturligvis en agility pause til Pisa.

Da jeg kørte fra Charlotte mandag aften, var jeg dybt ulykkelig over at det var så slemt med Pisa. Jeg synes at jeg er super opmærksom på mine hunde i hverdagen, og var derfor frygtelig ked af at jeg på ingen måde havde kunnet se eller mærke at Pisa var så spændt i stort set hele sin krop.

Charlotte beroligede mig dagen efter, og svarede at vi skal gøre alt for at få vendt billedet med Pisas spændte krop. Samtidig nævnte hun også at mange kunne være rigtig gode til at tildække symptomer, så jeg derfor ikke skulle være så ked af ikke at have kunnet se nogle tegn fra Pisa på spændingerne.

Hun nævnte kort at flåt sygdommen anaplasmose også kunne være en årsag til hendes mange spændinger og ømme led og muskler. Jeg har derfor nu fået en tid hos dyrlægen i morgen, til at få taget en blodprøve, for derefter forhåbentlig at kunne udelukke anaplasmose som årsag!

Vi er allerede gået i skarp træning med øvelserne vi har fået af Charlotte, og vil træne flittigt på øvelserne 2 gange om dagen! Derudover kan vi kun krydse fingre og poter for at Charlotte kan mærke en klar forbedring når hun får besøg af Pisa igen om 10 dage.

På billederne herunder ses nogle af de strækøvelser Pisa skal træne på.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar