torsdag den 3. januar 2013

HIP HIP HURRA!

I dag bliver min skønne Cody 10 år. Det er slet ikke til at forstå at han allerede er 10 år! Cody og jeg er meget afhængige af hinanden og vi følges ad i tykt og tyndt. Jeg fik Cody da jeg gik i folkeskole, og den gang var der flere dage hvor Cody var med mig i skole.

Cody 1 år gammel

Efterfølgende hvor han er blevet voksen har han også været en del med på arbejde, og har to steder været fastansat som kontorhund. Han har forstået at nyde livet som kontorhund :-)

Cody på "arbejde" hos Preben

Cody på "arbejde hos Fjerring

Cody og jeg har haft en masse rigtig gode oplevelser sammen. Vi har haft nogle rigtig gode år sammen på agilitybanen. I 2005 vandt Cody og jeg konkurrencen som Året agilityhund og Årets Allroundhund. Cody var kun 2 år gammel, og jeg var så stolt og glad. Siden da har vi flere gange ligget i top 5 i denne konkurrence.

Cody til præmieoverrækkelse ved årets hund 2005


Cody og jeg har også en del gange været udtaget til landsholdet hvor vi har deltaget ved både VM og NM. Vi har sammen været langt omkring. Vi havde vores første flyvetur sammen til Spanien, og Cody tog hele turen i stiv pote :-) Vi var i 2006 med til at vinde guld for hold med NM i Ølstykke.
Vi har sammen deltaget flere gange i de danske ugestævner hvor der var flere udenlandske deltagere med, og i 2010 blev Cody nr. 2 i finalen til Fionia Cup.


Cody til Fionia Cup 2010

Vi en del år været kvalificeret til DM og i 2009 vandt vi guld individuelt. En rigtig stor oplevelse som jeg aldrig vil glemme. I 2011 sluttede Cody sin agility karriere af med manér. Han tog r.... på mig og alle andre og løb som skudt ud af en kanon og endte på en fantastisk flot 3. plads individuelt.

Cody med sin flotte 1. plads pokal ved DM 2009

Cody og jeg med vores præmier for 3. pladsen ved DM 2011

Selvom Cody nu er blevet en ældre herre, holder stadig meget af at lege med pivedyr og gå på musejagt, og han har heldigvis Bounty og Pisa til at holde ham ung lidt endnu. Cody har nu indstillet sin karriere på agilitybanen og skal nu til at nyde livet som en ægte pensionist.
Herunder et par billeder af min dejlige Cody på agilitybanen.








Cody til DM 2009

Cody til DM 2009

Cody til DM 2009

Cody til DM 2009

Cody til DM 2009

Cody på skiferie i Sälen 2012

Cody i finalen til EO 2009


Cody på stranden 2012

Cody på stranden 2012
 Cody har levet det vilde liv i sine unge dage. Altid har der været fuld fart på fra morgen til aften.
Han har altid været en rigtig ballademager og især når han har været alene hjemme. Det er han desværre ikke vokset fra endnu, så huset skal fortsat "Cody sikres" inden han bliver ladt alene i mere end et kort øjeblik. Cody elsker mad, så med det samme han er alene i huset starter han jagten på at finde mad. Og igennem hans lange liv er det ikke småting han har udsat sin mave for, og jeg er stadig imponeret over hvad hans mave kan holde til, for Cody er bestemt ikke kræsen!
Især en oplevelse bør nævnes. En dag jeg kom hjem fra arbejde havde han fået fat i en pakke canosan kosttilskudstabletter og havde spist ikke mindre end 22 stk! Med Codys vægt burde han ikke få mere en en halv tablet om dagen! Og som om at det ikke var nok, havde han også kværnet 7 flødeboller!
Jeg blev strakt bekymret og ringede til producenten af Canosan, og samtlige medarbejdere som jeg talte med grinte højlydt af min historie og en sagde at det jo måtte betyde at deres produkt var velsmagende :-)


Salat er dog ikke hans foretrukkende spise :-)
 Stort tillykke med fødselsdagen til min fantastiske Cody dreng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar