torsdag den 24. januar 2013

Endnu en fødselar

Den 21. januar var det min lille glade Bounty dreng der havde fødselsdag. Han fylder allerede 4 år!
Det er slet ikke til at forstå at det allerede næsten er 4 år siden at jeg hentede Bounty hos Louise. Og en tur hjem som var ned skrig og gøen hele vejen til vi nåede fyn. Puha hvor vi nød stilheden i bilen da han endelig langt om længe opgav sit skrigeri og faldt i søvn i sit bur :-)

Bounty 6 uger

Bounty 7 uger

Bounty 8 uger

Bounty er den gladeste lille dreng man kan finde. Han kan altid gøre mig glad og i godt humør med sine små pudsigheder. Han forstår at få en fest ud af selv de mindste ting. Står jeg fx med en tom toiletrulle får han det vildeste blik i øjnene og stirrer intenst på mig til han får stukket rullen i munden.

Han er den af mine hunde som er mest vild med at arbejde og lave noget. Han er 100 procent engageret i alt hvad jeg tilbyder ham at vi skal lave sammen. Hans helt store passion er dog sin agility. Som helt ung var han bare det lækreste at arbejde med. Kunne gentage den samme sekvens tusind gange hvis det skulle være, og ville være lige begejstret hver gang. Han var lyn hurtig til at lære og var helt sikkert min nye agilitystjerne. Da Bounty havde sin stævnedebut skulle der ikke mere til end 3x klasse 1 løb i både spring og agility før end han var rykket i klasse 2. Han var bare så dygtig og gjorde alt rigtigt som jeg bad ham om.
Da Bounty var ca. 2,5 år gammel begyndte han desværre at udvise tegn på ETS (Erley Takeoff Syndrome) Som kort fortalt gør at han har svært ved at tilpasse sit afsæt før et spring som så gør at han tripper meget før sit afsæt, og ofte får sprunget alt for højt over springet, eller alligevel får sat af for tidligt og dermed lander i springet :-( Desværre er det ikke noget som nogensinde bliver anderledes og ifølge eksperterne er det nogen som kun vil blive værre med tiden. Jeg har nu måtte affinde mig med at Bounty aldrig får den agility karriere som vi skulle have haft sammen. Han elsker stadig sin agility, så vi går stadig til træning, og vores eneste mål med træningen er at Bounty skal have det sjovt.



Video af Bounty fra hold DM 2010











Heldigvis har jeg fundet en aktivitet for ham som han elsker næsten ligeså højt som sin agility, nemlig svømning. Jeg er så heldig at have en hundesvømmehal kun ca. 30 min. kørsel fra hvor jeg bor, så her henover vinteret har vi besøgt svømmehalen en del.



Bounty er helt overbevist om han er sat i verden for at arbejde og have det sjovt, så til foråret skal vi i gang med lidt mere seriøs lydighedstræning, og planen er pt at han skal op i en LP1 i løbet af foråret. Er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.

Stort tillykke med fødselsdagen og de 4 år til min helt speciele Bounty dreng.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar